Videre til indhold
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Teambuilding – Kryta
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Menu
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Teambuilding – Kryta
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Prøv vores omkostningsberegner

Konflikthåndtering og arbejdsglæde – Curit

Konflikthåndtering og arbejdsglæde – Curit

Curit er et ERP-konsulenthus med speciale i ERP-systemet IFS Applications, som løbende servicerer mellem 30-40 kunder.

Virksomheder er vokset meget de seneste år og har deraf øget antallet af medarbejdere. Personalegruppen består af en sammensætning af forskellige grupper og fagligheder, men hovedsageligt af konsulenter og programmører – alle med dertilhørende kundekontakt, hvor medarbejderne ofte er ude hos kunderne i lange perioder ad gangen.

Selvom Curits kunder er professionelle og løsningsorienterede, er det et vilkår, at man kan møde utilfredse kunderne, når der opstår udfordringer. Hos Curit oplevede medarbejderne derfor at skulle håndtere konflikter med kunder. Det udfordrede Curit-medarbejdernes problemløsning og trak veksler på energien, hvilket på længere sigt kunne udgøre en kilde til mistrivsel.

Curit ønskede derfor et bedre kendskab til og anvendelsen af konflikthåndteringsredskaber, som kunne bistå medarbejderne ifm. konfliktforebyggelse og konfliktnedtrapning. Ydermere ønskede virksomheden at tilvejebringe et arbejdsmiljø, som i højere grad var fremmende for medarbejdernes arbejdsglæde og trivsel.

Formålet med projektet var, at

  • Etablere klare aftaler internt i virksomheden og undervisning i konflikthåndteringsstrategier, som medarbejderne kunne anvende i relevante situationer
  • Frigive tid og energi til, at medarbejdernes opmærksomhed kunne vendes mod løsningen af faglige udfordringer
  • Styrke trivslen ved at minimere forekomsten og påvirkningsgraden af konflikter
  • Sikre at virksomheden fortsat er en attraktiv arbejdsplads
  • Etablere pejlemærker for god arbejdskultur

Leverancer:

Opstartsmøde
Desk research
Afholdelse af workshop og oplæg om konflikthåndtering
Afholdelse af workshop med udarbejdelse af fælles pejlemærker
Gennemførelse af formativ og summativ evaluering
Forankringsmøde

Udbytte af forløbet

Klare aftaler internt i virksomheden og viden om konflikthåndteringsstrategier, som medarbejderne kan anvende i relevante situationer
Frigivet tid og energi til, at medarbejdernes opmærksomhed kan vendes mod løsningen af faglige udfordringer
Øget trivsel ved at minimere forekomsten og påvirkningsgraden af konflikter
Styrke virksomhedens employer branding
Etablering af pejlemærker for god arbejdskultur
Aarhus
Marselisborg Consulting
  • Nørre Allé 70F, 2. sal 8000 Aarhus C
  • CVR 30918053
København
Marselisborg Consulting
  • Kampmannsgade 1, 5. sal, 1604 København
  • CVR 30918053

© 2023 Copyright Marselisborg Consulting 

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}