Videre til indhold
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Organisatorisk samspil – Birkebakken
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Menu
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Organisatorisk samspil – Birkebakken
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Prøv vores omkostningsberegner

Organisatorisk samspil – Mobilex A/S

Organisatorisk samspil – Mobilex A/S

Mobilex A/S har siden 2003 markedsført et bredt program af hjælpemidler til ældre og handicappede. Virksomheden tæller i dag 16 ansatte fordelt på salg, kontor og lager. Høj kvalitet, moderne teknologi, hurtig levering, en kundeorienteret service og motiverede medarbejdere udgør virksomhedens succesparametre.

Et godt arbejdsmiljø er ubetinget en høj prioritet for både ledelse og medarbejdere, men historisk har man primært haft fokus på det fysiske arbejdsmiljø via den årlige APV. Omvendt har man ikke formået at prioritere det psykiske arbejdsmiljø og herigennem sikre motiverede medarbejdere. Med dette projekt ønskede Mobilex at omsætte virksomhedens succeskriterier til praksis.

De primære udfordringer i arbejdsmiljøet opstod, når den ”normale drift” udfordres – fx grundet uforudsete opgaver, spidsbelastninger og behov for hjælp på tværs af funktioner (fx mellem salg og bogholderi ifm. kundeopkald) – eller når kerneopgaven er uklar. Det sidste kan skabe tvivl om hvilke opgaver, der skal prioriteres i en travl hverdag, hvorfor medarbejderne bliver stressede. Samlet set udfordrer det både trivslen, tilliden og mulighederne for at hjælpe hinanden på tværs, hvilket i sidste ende fører til stress og sygemeldinger.

Projektet skulle på den baggrund:

  • Sikre en adfærd, hvor man hjælper hinanden, og er åben for behovet for hjælp
  • Gøre det muligt for medarbejderne at hjælpe hinanden på tværs ved travlhed og spidsbelastninger
  • Definere KAN og SKAL-opgaver, så det bliver nemmere for den enkelte at prioritere sin tid og fastholde en god trivsel
  • Give ledelse og ansatte indblik i egne og virksomhedens kulturelle og adfærdsmæssige styrkepositioner og potentialer
  • Udarbejde fælles pejlemærker og succeskriterier for trivsel og samarbejde, der kan supplere den eksisterende APV, så den både omfatter det fysisk og psykiske arbejdsmiljø

Leverancer:

Opstartsmøde med planlægningsgruppen
Kick-off for ledere og medarbejdere
Profiltest (DISC) og individuel tilbagemelding på leder- og medarbejderniveau
Afholdelse af workshops
Gennemførelse af trivselsmåling med afsæt i valideret spørgeramme fra Dansk Psykosocialt Spørgeskema
Kvantitativ og kvalitativ evaluering af proces og udbytte for kunden
Forankringsmøde
Handleplan
Bonfire event

Udbytte af forløbet

Fælles pejlemærker for en kultur og opgaveforståelse, der samlet set skal bidrage til øget trivsel, tillid og samarbejde i Mobilex, så oplevelsen af stress og risikoen for sygemeldinger reduceres.
At medarbejderne oplever en synlig og veldefineret kultur, som de føler sig tæt knyttet til og ansvarlig for
At medarbejderne tillægger kulturen stor værdi for deres arbejde, trivsel og selvforståelse
At medarbejderne er blevet bedre til at prioritere i opgaverne og hjælpe på tværs
At Mobilex har fået redskaber til fortsat at have fokus på det psykosociale arbejdsmiljø 
Aarhus
Marselisborg Consulting
  • Nørre Allé 70F, 2. sal 8000 Aarhus C
  • CVR 30918053
København
Marselisborg Consulting
  • Hauser Plads 32, 3 th. 1127 København K
  • CVR 30918053

© 2023 Copyright 2022 Marselisborg Consulting – Designet af Aveo web&marketing

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}