Videre til indhold
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Organisatorisk samspil – Birkebakken
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Menu
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Organisatorisk samspil – Birkebakken
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Prøv vores omkostningsberegner

Ydelser / Medarbejderudvikling

Medarbejderudvikling

Når mennesker gør det godt, får de det godt – og omvendt. Medarbejderudvikling handler i sin essens om at skabe sunde og effektive organisationer med en høj grad af trivsel, performance og robusthed. Ledelsesopgaven består i at have blik for, hvad der motiverer og driver den enkelte medarbejder. Samtidig skal du fokusere på det, der virker, og i mindre grad på det, der ikke virker. Vores filosofi er, at mennesker kan udvikle sig mest der, hvor de i forvejen er stærke. Ved samtidig at erkende sine svagheder kan dine ansatte få hjælp til at overkomme udfordringerne, så de kan bruge deres ressourcer dér, hvor potentialet er størst, og hvor de trives og skaber mest værdi for virksomheden.

MUS samtaler

Medarbejderudviklingssamtalen (MUS) er et oplagt sted at blive klogere på det, der motiverer medarbejderen, og hvornår vedkommende føler sig stærkest, gladest og præsterer bedst. MUS sætter både medarbejder og organisation i stand til bedre at forstå og fremme forudsætningerne for at gøre det godt – nu og i fremtiden.

Til det formål har vi udviklet MUS-hjulet, der er et digitalt redskab, som vha. et simpelt spørgeskema og en interaktiv resultatside sætter rammen for MUS og for det efterfølgende udviklingsarbejde. MUS-hjulet sikrer:

  • At alle er forberedte forud for MUS, så samtalen bliver vedkommende og handlingsorienteret.
  • Et cockpit, hvor lederen kan følge alle medarbejderes trivsel og personlige udvikling over tid. Det giver lederen de helt rette forudsætninger for at bedrive styrkebaseret udviklingsledelse.
  • Refleksioner hos både leder og medarbejder forud for MUS, men giver med sit interaktive setup også forslag til handlinger, som medarbejderen kan agere på her og nu.

MUS-hjulet er udviklet med afsæt i den nyeste forskning i krydsfeltet mellem trivsel og performance. Spørgerammen er forskningsvalideret og de ni parametre sikrer en optimal kortlægning af medarbejderens trivsel, personlige udvikling og arbejdsopgaver. 

Som supplement til MUS-hjulet arbejder vi med redskabet ’Medarbejdersamtale om arbejdsglæde’, der er et dialog- og ledelsesværktøj, som trin for trin guider leder og medarbejder igennem en åben, ligeværdig og fokuseret medarbejdersamtale med konkrete aftaler for øje.

Book et uforpligtende møde her

Udbytte for medarbejdere

  • Oplever at det er nemt at åbne op for sine tanker og følelser om arbejdsglæde og trivsel over for sin leder – uden det bliver akavet
  • Får betydelig indflydelse på, hvad samtalen skal dreje sig om
  • Oplever at få taletid og at blive lyttet til
  • Oplever feedback fra lederen som en naturlig forlængelse af det som, man selv har bragt på banen
  • Går fra mødet med konkrete aftaler på lige fod med kollegerne
  • Øget trivsel og faglig udvikling
  •  

Udbytte for ledere

  • Får et konkret redskab til og koncept for MUS
  • Sender et stærkt signal om, at arbejdsglæde er et vigtigt afsæt for at tale om kompetencer, trivsel og udvikling.
  • Får et godt indblik i medarbejdernes oplevelse af, hvad der giver arbejdsglæde
  • Får dyb indsigt i medarbejderens trivsel og fokus
  • Kan hurtigt spotte generelle mønstre på tværs af medarbejdere, som bør håndteres i afdelingen frem for på medarbejderniveau
  • Bedre resultatskabelse
  •  
Aarhus
Marselisborg Consulting
  • Nørre Allé 70F, 2. sal 8000 Aarhus C
  • CVR 30918053
København
Marselisborg Consulting
  • Hauser Plads 32, 3 th. 1127 København K
  • CVR 30918053

© 2023 Copyright 2022 Marselisborg Consulting – Designet af Aveo web&marketing

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}