Videre til indhold
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Teambuilding – Kryta
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Menu
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Teambuilding – Kryta
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Prøv vores omkostningsberegner

Organisatorisk kapacitet og samspil – Bytelab

Organisatorisk kapacitet og samspil – Bytelab

Bytelab bidrager med innovativt software til leasing og finansiering inden for bilbranchen. Omdrejningspunktet for de innovative løsninger er holdånd og dialog mellem konsulenter, udviklere og kunder. Virksomheden blev stiftet i 2001 og tæller i dag ca. 28 ansatte. I 2019 blev Bytelab kåret som Gazelle-virksomhed.

Bytelab har altid været kendetegnet ved et uformelt og fagligt ambitiøst miljø med en flad organisationsstruktur, hvor alle tager ejerskab for egne opgaver og projekter. En vigtig del af virksomhedens DNA er samtidig evnen og lysten til at rumme forskellige medarbejdertyper og sikre et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til udfordringer, udvikling, dedikation, hygge og sjov.

Siden udbruddet af Covid-19 har Bytelab indført mulighed for hjemmearbejde for alle medarbejdere. Hjemmearbejde har indebæret både fordele og ulemper for ledelse og medarbejdere. Efter to år med fysisk afstand og hjemmearbejde savnede ledelsen viden om, hvordan de nye rammer kunne understøtte den kultur og det DNA, der skal være kendetegnende for Bytelab.

Formålet med projektet var på den baggrund at styrke det psykosociale arbejdsmiljø i kraft af viden om:

  • Konsekvenserne af hjemmearbejde ift. onboarding, trivsel, samarbejde og fastholdelse (relationel kapacitet)

 

Viden skal omsættes til initiativer og produkter, der kan:

  • Udbygge trivsel, samarbejde og effektivitet
  • Understøtte fastholdelse af medarbejderne
  • Styrke rekrutteringsmulighederne i kraft af virksomhedens attraktive employer branding

Leverancer:

Opstartsmøde
Kick-off
Desk research
Gennemførelse af semistrukturerede interviews med ledere og medarbejdere
Måling af relationel kapacitet
Gennemførelse af analyse og formidling af resultater
Afholdelse af workshop og O-løb for medarbejdere med afsæt i resultater
Udarbejdelse af pejlemærker for trivsel, samarbejde og effektivitet
Gennemførelse af formativ og summativ evaluering
Udarbejdelse af implementerings- og handleplan
Forankringsmøde

Udbytte af forløbet

Viden om konsekvenserne af hjemmearbejde ift. onboarding, trivsel, samarbejde og fastholdelse
Udbygge trivsel, samarbejde og effektivitet
Understøtte fastholdelse af medarbejdere
Styrket rekrutteringsmuligheder i kraft af virksomhedens attraktive employer branding
Aarhus
Marselisborg Consulting
  • Nørre Allé 70F, 2. sal 8000 Aarhus C
  • CVR 30918053
København
Marselisborg Consulting
  • Kampmannsgade 1, 5. sal, 1604 København
  • CVR 30918053

© 2023 Copyright Marselisborg Consulting 

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}