Videre til indhold
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Organisatorisk samspil – Birkebakken
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Menu
  • Arbejdsmiljø
  • Ydelser
    • Rekruttering og onboarding
    • Øget trivsel og arbejdsglæde
    • Reduktion af sygefravær
    • Ledelsescoaching, sparring og udarbejdelse af personprofil
    • Teambuilding og kulturforandring
    • Medarbejderudvikling
    • Organisatorisk kapacitet og bedre samspil
    • Arbejdsmiljøorganisation og APV
    • Fravær af konflikt og negativ adfærd
    • Påbud fra Arbejdstilsynet
    • MUS-hjulet
    • Vores sundhedsydelser
  • Cases
    • Negativ adfærd – Aabenraa Kommune
    • Onboarding – Aktiv Weekend
    • Organisatorisk samspil – Mobilex A/S
    • Reduktion af sygefravær – Lyngby-Taarbæk kommune
    • Organisatorisk samspil – Birkebakken
  • Viden
  • Om os
  • Kontakt
Prøv vores omkostningsberegner

Viden / 8 tips til det gode møde

8 tips til det gode møde

Marselisborg

27. september 2022

Alle sidder i møder fra tid til anden, og alle har en mening om møder, alligevel er der overraskende lidt forskning om møder, siger mødeforsker Vitoria Stray. Hun har selv studeret møder i Norge, Kina, Malaysia og Polen, og her er hendes bedste tips til det gode møde:

  1. Begræns deltagere til 12 personer, ellers falder mødedeltagernes tilfredshed markant. Amerikansk forskning tyder på, at 4-6 personer er det ideelle antal.
  2. Sig noget i begyndelsen af mødet, så er der større chance for at bidrage senere. Et tip er at starte mødet med en såkaldt ’check in’- øvelse, hvor alle fx fortæller om det sjoveste, de gjorde i går.
  3. Vigtigt med ansigtskontakt fx via en stor skærm, hvis man sidder på forskellige destinationer.
  4. Hold mødet så kort som muligt, hvis det er hensigten. Et tip er, at stående møder varer kortere end, når man sidder.
  5. Hold de daglige og faste møder før frokost, mens andre møder bør samles og holdes efter frokost. Ved at samle dem kan man måske holde udvalgte dage mødefrie.
  6. Skift mødeleder – med roterende mødeledere taler mødedeltagerne mere med hinanden på tværs.
  7. Ban vejen for spontane møder – det er lettere at træffe beslutninger ved uplanlagte møder end ved planlagte. Derfor skal det være let at tage et møde efter behov, fx må der altid være ledige møderum.
  8. Gør det okay at forlade et møde. Hvis man fx ikke har noget at bidrage med, bør det være i orden at gå tilbage til sit arbejde, uden at man skal opleve, at det er upassende.

TidligereTidligereTrygt arbejdsmiljø på botilbud
NæstePlej dit tværgående samarbejde i kommunerneNæste
Aarhus
Marselisborg Consulting
  • Nørre Allé 70F, 2. sal 8000 Aarhus C
  • CVR 30918053
København
Marselisborg Consulting
  • Hauser Plads 32, 3 th. 1127 København K
  • CVR 30918053

© 2023 Copyright 2022 Marselisborg Consulting – Designet af Aveo web&marketing

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}